måndag 1 juni 2009

Söndag: Balklänning, Eslöv och Wii


Sarsa frågar mig på morgonen om inte hon kan få testa min balklänning. Svaret blev själklart!
Klänningen passar precis och när hon står framför spegeln kan hon inte tro sina ögon.
"I look so beautiful, I can't believe it"

Hon står framför spegeln länge och tittar storögt. "I look like a Christian girl"
Jag frågar vad hon menar med det, då säger hon som en brud på väg till sitt bröllop.


Stenberget

Vi åkte senare till Eslöv och gick en tur i staden. Vi startade på Gårdsåkra, där jag bodde förut, och hon blev inte så imponerad av glashuset som jag trodde hon skulle bli. Därefter ner till Trollsjön, en park som jag tror alla Eslövs bor är ganska så stolta över och hänger mycket i. Därefter till Stenberget. När jag var liten minns jag det berget som jättehögt och det tog väldigt lång tid att gå uppför, men jag inser nu att jag hade fel.


En sväng in till kyrkan, som snarare är större än jag minns. Religion är stort i Indien och det finns en massa tempel överallt, och i Sverige har religion varit stort. Om du tänker efter finns det inte en kyrka i varje samhälle, by och stad. Ibland finns det till och med flera. Sarsa har i alla fall reagerat på alla våra kyrkor.

Vi gick därefter till Stadsparken och en liten tur i stan. Ett besök till min bror och hans sambos längehet som de köpt medan jag var i Indien. De hade varnat oss att det skulle se ut som en byggnadsplats, och när jag kommer in är det, det första jag säger är:
"Det ser verkligen ut som en byggnadsplats" Jag trodde inte de menade det på allvar.
Eslövsrundan gick väldigt snabbt, men staden är ju inte så stor. Jag kan få lite svindel när jag jämför Bangalore, 6 miljoner staden, och min hemstad där det bor runt 18 000!

Där hemma blev det pannkaksfest med hela familjen och min mormor hade stekt pannkakor större delen av förmiddagen. 17 ägg och 3 liter mjölk!
Min mormor är underbar. Vi åt så vi nästan storkna och hade en trevlig stund.


Lite senare på kvällen spelade Linda, Thomas, jag och Sarsa Wii. Hon blev väldigt imponerad och tyckte det var väldigt kul, och bilden visar tydligt att hon var mer in i spelet än de andra två. Hon tog i med hela kroppen och när vi spelade tennis var hon som en riktig tennisspelare och gjorde ljud och allt.


Kvällen innan hade Sarsa gjort Mehandi på mig, min mamma, Linda och sig själv. Hon är så himla duktig på design och vi alla var riktigt imponerade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä nu får du allt ta och skriva igen!!