måndag 1 juni 2009

Lördag: slott, prins och draghund


Lördagen var till en början en seg dag. Både jag och Sarsa var väldigt trötta efter den långa dagen igår coh vi sov länge och slöade därefter på soffan tills mamma kom över och vi åkte runt i Eslövs trakten och kollade på slott. Vi har en hel del i min hemkommun.

Först ut var Trollenäs slott, som har en vacker slottsträdgård och bodar med konst i. Ibland önskar man att man var rikare.

Sarsa, mormor och mamma

Självklart hoppbild, och sjalen till de indiska kläderna visar ännu en gång att den är opraktisk och ivägen.

Därefter Trolleholmsslott, men som blev en liten besvikelse då man inte kunde gå i trädgården. Utan man gick in på en stig genom en vildvuxen trädgård tills man kommer ut på en grusstig och man ser slottet. Stigen tar sedan slut och det är en stor gräsmatta framför en, och skylten "Gräsmattan får ej beträdas". Typiskt!

Vi tar några bilder och vänder. Besvikna.

Kör därefter bort till slottet där den svenska prinsen för närvarande bor - Skarhults slott. Slottsträdgården är privat så ingen promenad, men jag och Sarsa tog bilder, och medan jag plåtar Sarsa säger hon att prinsen får skylla sig själv att han missar oss snyggingar här utanför.


Senare på kvällen efter god middag - tacogratäng, hjälper jag min syster Linda med dragträning på Gizmo. Det går till så här, man är två personer, en som cyklar och en som springer ihop med hunden. Hunden har en sele och ett rep som är kopplat till en cykel, "springaren" peppar hunden och börjar springa och försöker få hunden att springa med. Den som cyklar börjar trampa men inte för mycket, för tanken är att hunden ska dra cykeln som en släde. Hunden springer efter "springaren" och börjar drar cykeln. Gizmo ska bli en slädhund när han blir stor.


3 kommentarer:

Helen sa...

Är nyfikna på vilka som läser min blogg, så ni som gör lämna gärna en liten kommentar.
Kärlek!

Clara sa...

Jag började läsa nu :P

Hmstr sa...

Jag läser alltid som du vet... dåligt med uppdateringar. Du får börja twittra också